Anmälan är stängd

Arbeta effektivt på distans med hjälp av Microsoft 365

Om du vill få tips på hur du kan arbeta hemifrån och ändå arbeta effektivt med dina kollegor då bör du närvara på detta webinar, tisdagen den 31 mars kl. 10. Vi kommer prata om hur du med hjälp av bland annat Teams kan kommunicera med dina kollegor, arbeta med dokument tillsammans och närvara på möten även fast du sitter hemma.

Innehåll:

Vi kommer på detta webinar bland annat beröra följande delar:

  • Söka efter kollegor och se deras närvarostatus
  • Chatta med dina kollegor video eller samtal med skärmdelning
  • Ansluta till ett möte
  • Dela och samarbeta med dokument
  • Skapa en aktivitetslista (Planner)
  • Gemensam anteckningsbok (Onenote)

När:

Tisdagen den 31 mars kl. 10:00-11:00

Webinariet är kostnadsfritt. Du anmäler dig genom att fylla i formuläret och du får därefter en bekräftelse om deltagande. När det närmar sig kommer du få en länk skickad till dig.

OSA:

Senast måndag den 30 mars kl. 12:00 önskar vi din anmälan.

 

Förberedelser:

Du kommer behöva ha en egen inloggning till Teams för att kunna delta och ta del av webinariet. Om du inte har Teams på ditt företag så kan du självklart vara med ändå. När du klickar på Teams inbjudningslänken som kommer skickas ut dagen innan mötet så kommer du aktivera Teams för ditt konto. Detta är självklart kostnadsfritt.

 

Frågor

Har du frågor om webinariet kontakta Kent Björner, kent.bjorner@softronic.se

Om föreläsaren:

Kent Björner kommer att berätta om hur man med hjälp av Microsoft 365 kan arbeta effektivt på distans och arbetar som Microsoft 365 Arkitekt på Softronic. Han har arbetat med SharePoint i 13 år och de senaste 5 åren med Microsoft 365. Fokusområden har vart allt från implementation av Office 365, till hur man ska implementera Office 365 på sitt företag samt utbilda verksamheten inom SharePoint/Teams.

Välkommen med din anmälan!