Chatbot Kommun-Kim

Ge era medborgare utökad service samtidigt som ni frigör tid till att utveckla er egen verksamhet.

Kommun-Kim är en modern digital medarbetare (chatbot) som svarar på medborgarnas vanligaste frågor dygnet runt. I chatten blir det inga köer eller väntetider, utan Kim ger svar direkt. Kim lär sig också mer och mer för varje dag och är dessutom alltid på gott humör!

Kommun-Kim erbjuder:

24/7 – service dygnet runt

30 % – minskning av frågor via telefon

1000 – förladdade frågor och svar inom de vanligaste kommunala verksamhetsområdena

10 dagar – från projektstart till direkt medborgar-/verksamhetsnytta

 

Södertälje kommun är först ut med att lansera Kommun-Kim på startsidan på www.sodertalje.se och flera kommuner är på väg att följa efter. För medborgarna i Södertälje blir Kommun-Kim ytterligare en väg in till kommunen och ökar tillgängligheten till information på ett modernt och mer personligt sätt.

Gör som Södertälje kommun och anställ Kommun-Kim, hör av er till ansvarig Dan Milestad telefon: 070-691 44 97 eller e-post: dan.milestad@softronic.se eller kommun-kim@softronic.se

 

Relaterade länkar:

Hur köper jag Kommun-Kim

Följ gärna Kommun-Kim på Facebook och besök kommun.kim.


Vårt AI-team har tillsammans mer än 30 års erfarenhet av att införa ”Conversational AI” /chatbottar i olika branscher. Våra projektleveranser resulterar snabbt i hög verksamhetsnytta och förbättrad kundupplevelse:

  • 80 % av alla användare får den hjälp de behöver via chatten
  • 92 % tycker att de får ett trevligt bemötande
  • 98 % träffsäkerhet i svaren