Tillsammans med Softronic har vi utvecklat en Swishlösning som ökar våra medlemmars betalningsvilja och minskar vår administration. Att använda Swish på detta sätt känns både modernt och rätt i tiden.

Nicklas Björsson Mattsson, Enhetschef Byggnads Medlemscenter

Swish Handel

Slipp manuell hantering och få en automatiserad betalningsprocess med hjälp av Swish Handel.

Softronic erbjuder sina kunder Swish-Handel. Swish startade 2012 som ett samarbete mellan sex av Sveriges största banker. Tillsammans äger Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB samt Swedbank och Sparbankerna Getswish AB. Under 2019 passerade Swish 7 miljoner användare, och blir samtidigt det mest föredragna betalsättet på nätet bland 18–40 åringar.

Genom att Softronic är en tekniskt godkänd leverantör kan vi integrera Swish Handel åt våra kunder utan att generera enskilda certifikat per kund.

Fördelar för dig som kund:

  • Möjlighet att pusha ut fakturor, aviseringar och påminnelser i Swish-appen som mottagaren sedan kan välja att betala eller avbryta.
  • Möjlighet att enkelt styra vilket meddelande som kommer in och om man valt att ange till exempel OCR-nummer kan man enkelt knyta betalningen till rätt person utan manuell hantering.
  • En applikation som kan lägga upp betalningar per medlem eller ett s.k. massutskick då man gör ett utskick till flera personer på en gång.
  • Ett API som du kan integrera med tex. en webbplats för nya inträden, ”Mina sidor”, gåvor, osv.
  • Supportavtal med Swish

För att komma igång behöver ditt företag eller organisation skaffa ett Swish Handel konto från sin bank.

Kontakt

För mer information kontakta Cia Nilsson, cecilia.nilsson@softronic.se eller Emil Bengtsson, emil.bengtsson@softronic.se

Se videon som presenterades på Insamlingsforum 2020 med fokus på givare och att hantera gåvor.