IT-konsult/Supporttekniker till Servicedesk

Sista ansökningsdag: 2022-07-03

Stad: Stockholm

Vi behöver nu stärka vår Servicedesk ute hos kund med en supporttekniker. Du kommer att sitta i kundens servicedesk och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att ge teknisk support via telefon och ärendehanteringssystemet. Då kunden har svenska som koncernspråk behöver du behärska svenska flytande i tal och skrift.

Du kommer vara en del av en organisation där vi är hjälpsamma och respekterar varandra.
Sprida och ta emot kunskap är något vi värderar högt och att det ska vara kul att gå till jobbet.
Arbetstiden kommer att vara schemalagd och beredskap kan komma att bli aktuellt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet i den här rekryteringen. För att passa in hos oss tror vi att du är en social person med hög servicekänsla. Vi ser att du är en prestigelös person som gillar att arbeta tillsammans med andra och bemöter användare och kollegor med en hjälpande hand och med ett lösningsorienterat tänkande. Ett intresse för IT och viljan att lära sig är också viktigt.

Det är meriterande om du har kunskap inom följande:
 – AD/AAD
 – M365/O365
 – Ärendehanteringssystem (Jira Servicemanagement eller likande)
 – Exchange
 – Intune
 – Grundläggande kunskap inom ITIL
 – Vana att dokumentera instruktioner

Krav:
 – Flytande svenska i tal och skrift

Om Softronic
Vi på Softronic jobbar ständigt med att förflytta våra kunder mot morgondagens teknik. Vare sig det handlar om att utveckla AI, automatisera processer eller modernisera en äldre lösning med bibehållen tillgänglighet. En annan sida av det vi gör är att vi hjälper våra kunder att utveckla innovativa och driftsäkra tjänster som skapar samhällsnytta genom att förenkla människors liv och jobb. På så sätt blir vi och vår teknik en positiv kraft i samhället och en del i att göra världen lite mer hållbar. Det är det vi kallar GoodTech. 

Vi ser arbetet och arbetsplatsen som en av flera energigivande delar i människans liv. Därför odlar vi aktivt en kultur av gemenskap och lust, där brädspelskvällar, löprundor med kollegorna längs vattnet eller en fika på terrassen är viktigt och ska få lov att ta plats. Genom gemenskap och samhörighet blir det också enklare att tillsammans vidareutveckla våra förmågor, för att i förlängningen kunna vässa vårt erbjudande mot våra kunder.

Tjänstens omfattning
Anställningen är en heltidstjänst och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänsten innebär också schemalagd arbetstid. Beredskap kan bi aktuellt. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi utför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Annonsen kommer att tas bort i de fall vi hittar rätt kandidat innan ansökningstiden löpt ut.

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Belgin Aksak, belgin.aksak@softronic.se alt. 070-881 31 19