Kundansvarig

Sista ansökningsdag: 2022-01-31

Stad: Stockholm

Brinner du för IT, leveranskvalité och kunddialog? Vi söker dig som vill jobba som kundansvarig! 

Dina arbetsuppgifter
Som kundansvarig äger du ansvaret för affärsrelationen med några av våra kunder. Du är Softronics ansikte utåt och ansvarar för leveransen av våra produkter och tjänster. I det dagliga arbetet kommer du att ta affärsrelationen framåt genom dialog med kunderna och nära samarbete med den operativa leveransorganisationen. Du har dialog med beslutsfattare inom IT och verksamhet i operativ såväl som strategisk nivå. Genom att förstå kundens affärsmodell och verksamhet kan vi på bästa sätt bidra till kundens affär och kundnytta.

Du ansvarar för att etablera och förvalta kundplaner samt planera, genomföra och följa upp identifierade försäljningsaktiviteter. Som stöd för arbetet har du förutom den operativa leveransorganisationen också stöd från Softronics tjänsteägare och specialister inom en mängd olika kompetensområden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
 – Förstå kundens affär och marknaden kunden agerar på
 – Etablera och följa upp kundplaner
 – Säkerställa kundnöjdhet och att målen enligt kundplan uppnås
 – Nära samarbete med och uppföljning av leveransorganisationen för att säkerställa en positiv utveckling av affärsrelationen
 – Skapa och etablera långsiktiga relationer med nyckelpersoner hos kunden
 – Ansvara för att etablera och leda olika strategiska forum tillsammans med kunden

Vad söker vi hos dig
För att lyckas i rollen är du affärsmässig, självständig och har en förmåga att få med dig både kunden och den interna organisationen. Du har en affärsmässig profil, förmåga att identifiera affärsmöjligheter och ta dessa vidare. Du har en vana att föra dialog med beslutsfattare och kan hantera affärsmässiga förhandlingar. Att du agerar professionellt och kan uttrycka dig förtroendeskapande muntligt och skriftligt på både svenska och engelska är en självklarhet.

Du har ordning och reda, har ett strukturerat arbetssätt och kan driva aktiviteter från början till slut. Du har genom din tidigare erfarenhet en förmåga att ta till dig och förstå olika kunders verksamhet och affärsmodeller. Du bör ha en förståelse för olika former av infrastruktur, systemutveckling, regelverk som ITIL och olika projektmodeller som PPS och agila leveransmodeller som t ex SAFe.

Kontakt
Har du några frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Tomas Anderberg på tfn 0708-813 152 alt tomas.anderberg@softronic.se

Om oss
Vi på Softronic jobbar ständigt med att förflytta våra kunder mot morgondagens teknik. Vare sig det handlar om att utveckla AI, automatisera processer eller modernisera en äldre lösning med bibehållen tillgänglighet. En annan sida av det vi gör är att vi hjälper våra kunder att utveckla innovativa och driftsäkra tjänster som skapar samhällsnytta genom att förenkla människors liv och jobb. På så sätt blir vi och vår teknik en positiv kraft i samhället och en del i att göra världen lite mer hållbar. Det är det vi kallar GoodTech. 

Vi ser arbetet och arbetsplatsen som en av flera energigivande delar i människans liv. Därför odlar vi aktivt en kultur av gemenskap och lust, där brädspelskvällar, löprundor med kollegorna längs vattnet eller en fika på terrassen är viktigt och ska få lov att ta plats. Genom gemenskap och samhörighet blir det också enklare att tillsammans vidareutveckla våra förmågor, för att i förlängningen kunna vässa vårt erbjudande mot våra kunder.