Softronic söker nu dig som vill vara med och utvecklas i en spännande roll där service står i fokus! Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann och har telefonvana till ett växande uppdrag hos en av våra större kundgrupper.
Som kundservicemedarbetare kommer du att vara en del av vårt härliga team som arbetar med allt från medlemsrådgivning, medlemskapsfrågor och ersättningsärenden samt med förberedande handläggning i a-kassornas verksamhetssystem. Huvudsakliga arbetsuppgifter består av medlemsservice via telefon, e-post och chatt.
Tjänsten inleds med en 3 veckor lång utbildning där du får lära dig uppdraget och regelverket. Det förekommer även medlyssning av dina nya kollegor.
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tidsbegränsad, 2023-05-12 – 2023-08-31
Anställningsform: Visstidsanställning
För tjänsten krävs att du:
– Har tidigare erfarenhet av kundservice och/eller support
– Har telefonvana
– Har en gymnasieexamen
– Att du är lugn, kommunikativ och pedagogisk
– Att du är hjälpsam och empatisk
– Är noggrann och driven
– Är lösningsorienterad och har lätt för att ta till dig lagar och regler
– Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
Det är meriterande om du har:
– En akademisk bakgrund
– Pratar andra språk utöver svenska och engelska
– Tidigare erfarenhet som medlemsrådgivare/medlemskommunikatör
Övrig information
Detta är en visstidsanställning med utbildningsstart 12 maj 2023. Våra arbetstider är vardagar mellan 8-17.
Arbetsledningen för uppdraget sker från Softronics huvudkontor i Stockholm (Hammarby Sjöstad) men tjänsten går att söka oavsett bostadsort. Uppdraget kommer inte att kräva närvaro på kontoret i Stockholm annat än vid större möten och aktiviteter med teamet.
För sökande från Stockholmsregionen finns kontorsarbetsplatser på vårt kontor i Stockholm men för sökande från övriga landet krävs att man har tillgång till en hemarbetsplats med god kommunikation i form av fiber eller mobilt 4/5 G. Softronic och slutkunden tillhandahåller teknisk utrustning för uppdraget som anpassas till säkerhetskraven relaterade till uppdraget.
Om Softronic
Vi på Softronic jobbar ständigt med att förflytta våra kunder mot morgondagens teknik. Vare sig det handlar om att utveckla AI, automatisera processer eller modernisera en äldre lösning med bibehållen tillgänglighet. En annan sida av det vi gör är att vi hjälper våra kunder att utveckla innovativa och driftsäkra tjänster som skapar samhällsnytta genom att förenkla människors liv och jobb. På så sätt blir vi och vår teknik en positiv kraft i samhället och en del i att göra världen lite mer hållbar. Det är det vi kallar GoodTech.
Vi ser arbetet och arbetsplatsen som en av flera energigivande delar i människans liv. Därför odlar vi aktivt en kultur av gemenskap och lust, där brädspelskvällar, löprundor med kollegorna längs vattnet eller en fika på terrassen är viktigt och ska få lov att ta plats. Genom gemenskap och samhörighet blir det också enklare att tillsammans vidareutveckla våra förmågor, för att i förlängningen kunna vässa vårt erbjudande mot våra kunder.
Att jobba hos oss
Softronic har kollektivavtal med Almega och vi erbjuder friskvårdsbidrag, teamaktiviteter och frukostar. Du kommer att gå utbildningar för att utvecklas och få verktyg för att hjälpa dig i ditt arbete. Vi arbetar tillsammans för att nå din fulla potential inom kommunikation och kundbemötande. Vi jobbar tätt med daglig dialog mellan kollegor närmsta chef och uppdragsansvarig hos kunden. Vi är ett nytt team som representerar en ny leverans till en befintlig kundgrupp. Det nya teamet kommer att jobba väldigt nära den personal som jobbar i den sedan länge etablerade leveransen till kundgruppen och tillsammans formar och utvecklar vi kvalitet och paketering samt utveckling av tjänsten.
Ansökan
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida.
Varmt välkommen med din ansökan!
För mer information är du varmt välkommen att kontakta Christofer Torres via christofer.torres@softronic.se