Framgångsfaktorer kring hur MKB, Telge Bostäder och Svenska bostäder lyckats med sitt gemensamma chatbotprojekt.

Events | Publicerings datum 29 jun 2022

Evenemangsdetaljer

När: 7 september 2022 10:00

Var: Digitalt via Teams

webinar bostadsbolagen

Sedan mars 2022 har MKB (Bo), Telge Bostäder (Tilda) och Svenska Bostäder (Svebot) nu förstärkt kundservice med en digital kollega som varken har semester eller blir sjuk och som kan hjälpa många kunder parallellt.  Idag kan chatboten svara på ca 500 vanliga frågor som kommer från hyresgästerna. Vi på Softronic både underhåller, förbättrar och vidareutvecklar chatboten kontinuerligt vilket innebär att Bo, Tilda och Svebot lär sig mer för varje dag som går.

I MKBs lösning så kan Chatboten Bo även lämna över konversationen till en ”Mänsklig kollega” då Bo inte kan svara. MKB använder sig av ImBox livechatt och vår chatbot är integrerad med ImBox vilket gör det både enkelt och funktionellt samt ger era hyresgäster en mycket bra upplevelse. ImBox har sedan 2016 hjälpt över 25 st bostadsbolag med ökad tillgänglighet och förbättrad kundupplevelse på webben. Givet den bakgrunden kan ImBox tillsammans med bostadsbolagen bidra med datadrivna insikter som både underlättar och säkerställer bästa möjliga hantering av livechatt i kombination med chatboten.

Både vi på Softronic och ImBox samt våra tre kunder vill nu ge er möjligheten att få ta del av det arbete som vi tillsammans genomfört och presentera resultatet. Chatboten är stabil och används dagligen av hyresgästerna vilket innebär att vi nu kan erbjuda er alla en möjlighet att bli en del av detta projekt och chatbotens framtida utveckling.

Tid och plats

Onsdagen den 7 september kl. 10:00
Digitalt via Teams. Vi skickar ut en länk dagen innan webinaret.

Anmälan

Anmälan är stängt.