Case
Vi är stolta över våra kunder och leveranser. Här visar vi upp några av de många leveranser vi har gjort tillsammans.
Avancerat IT-stöd för precisa leveranser, samordning mellan huvudkontor, budbilar, flyg och 140 lokala agenter.
Randstads verksamhet är beroende av snabba och dynamiska anpassningar på en konkurrensutsatt marknad, vilket kräver ett nära samarbete – ett IT-partnerskap.
En e-handelslösning som hjälpte Kungsängen ta nästa steg i en multikanalstrategi där kunderna i allt mer utsträckning finns i en digitaliserad värld.
En digital tjänst med effektiv hantering, bättre överblick och kontroll hanterar fullmakter inom liv- och pensionsområdet för både privatpersoner och företag.
Effektivisera dina processer från veckor till timmar genom simulering!
App som förenklar användningen av 1177.se och e-tjänsterna i mobilen.
Är du också i behov av att digitalisera dina processer? Vi har utvecklat en federeringslösning samt digitaliserat administrativa processer åt Internetstiftelsen.
Softronic har tillsammans med sin kund Vvs Info tagit RSK-databasen från att vara en nummerbank till att bli en av världens mest omfattande VVS-tekniska informationsdatabaser
Behöver du ersätta en befintlig verksamhetsprocess och få en koppling till CRM? Vill du gå ifrån manuell hantering och få en lätt administrerad lösning som sparar tid.
Sedan Corona-utbrottet började har antalet arbetslösa i landet ökat dramatiskt, vilket har gjort att A-kassorna har fått en markant högre arbetsbelastning. RPA kan vara lösningen för att effektivisera och ge bättre service.
Stockholm Stads Parkering tog hjälp av Softronic för att byta till en framtidssäker och rationell plattform för sitt verksamhetssystem.
Softronic byter ut 20 år gammalt system mot en modernare lösning, samt förbättrar processer och arbetssätt.
Information om Sverige är ett typexempel på Softronics syn på långsiktighet i kundrelationer, där vi har varit med från start och även vunnit de upphandlingar som gällt förlängning av uppdraget.
En stor finansiell aktör stod inför akuta utmaningar då ett likviditetsplaneringssystem som tillhandahålls som SaaS-tjänst till kunderna hade inbyggda komponenter som snart skulle bli End-of-Life.
Lantmäteriet önskade implementera en Conversational AI på Lantmäteriet.se för att ge bättre service för både medborgare och yrkesutövare men även för att avlasta deras normala kundcenter. De skulle dessutom installera hela plattformen ”on premise” som första kund i Sverige.
Softronic tog fram en lösning med Microsoft Teams, men där flera av funktionerna låstes ned bl. a fillagring i molnet, funktion för att spela in samtal togs bort, samt införde rutiner för vad som får skrivas i möteschatt (inga personuppgifter). Dessutom gjordes anpassning för att skapa Teamsgrupper.
Hifab valde att förflytta all infrastruktur till molnet och hittade Softronic när de letade efter en partner som kunde hjälpa dem med en Microsoft Azurelösning. Flytten av all IT till molnet var ett viktigt strategiskt beslut för att skapa förutsättningar för Hifabs utveckling mot att bli en aktör i digital framkant.
Softronic har sedan 2023 förtroendet att i samverkan med kund förvalta och vidareutveckla Skadeanmälningsregistret. Genom att jobba med kontinuerligt underhåll säkerställer vi att applikationen är pålitlig, fungerar som förväntat och är tillgänglig.
Softronic har utvecklat en helt ny version av Facility Labs verksamhetssystem som är baserat på containerteknologi som körs i Azures plattformstjänster och levereras med CI/CD-pipelines.
Under 2023 fick vi på Softronic uppdraget att implementera det molnbaserade affärssystemet Microsoft Dynamics Business Central. Syftet med uppdraget var att leverera en framtidssäker och dynamisk molnlösning som kommer att bidra till rationalitet, kvalitet och bättre kontroll och uppföljning för verksamheten.
T.A.D.1 startade ett projekt för att utveckla en app som gör verklig skillnad för alla som lever med och runt typ-1 diabetes. Softronic fick i uppdrag att utveckla T1D-appen för iOS och Android och har arbetat tätt tillsammans med beställaren.
Softronic har hjälpt till i upphandlingen av ett nytt journalsystem vilket gör att Rädda Barnens barnpsykologer kan arbeta ännu mer effektivt.
Applikationsförvaltning av verksamhetssystem. Använder ni Dynamics 365 CRM, men anser att det inte utnyttjas till bästa förmåga? Har ni svårt att se värdet i ert system och känner att ni behöver en ny partner som förvaltar ert verksamhetssystem för att det bäst ska passa era förutsättningar?
Naturvårdsverket är en statlig myndighet för miljöfrågor som arbetar på uppdrag av den svenska regeringen inom Sverige, EU och internationellt.