Spaning från Framtidens kundservice och Contact Center

Nyheter | Publiceringsdatum: 7 nov 2019

Kundservice har fått en allt viktigare roll och hamnar högre upp i organisationen. Det är kundservice som är ansiktet utåt och har många av de dagliga kontakterna med kunderna. Det är något som lyfts fram under konferensen Framtidens Kundservice och Contact Center som pågår 6-7 november.

Från Softronic deltar Emil Bengtsson, Dan Milestad och Thomas Bergstedt. Här kommer lite av deras spaningar från konferensen.

  • Kraven på tillgänglighet, enkelhet och snabbhet oavsett om det avser en chatbot eller personlig kontakt har blivit allt viktigare för kunderna och medborgarna. Man förväntar sig snabba svar och lösningar.
  • Det blir allt viktigare för företag att förstå kundens behov i en föränderlig värld och många kunder vill kunna utföra uppgifter automatiserat via chatt och chatbottar. De önskar inte bara få ett svar utan vill kunna göra mycket på egen hand. Här får även AI  en central roll för ökad kundnöjdhet och att kunna förutsäga vad kunden förväntar sig i nästa steg.
  • Södertälje Kommun och Digitaliseringsstrateg Tony Mc Carrick höll presentationen: Så fokuserar Södertälje på kund och medborgare i en digitaliserad värld – delaktighet, ny teknik och synergier! Vi är glada att han nämnde Kommun-Kim som är Kontaktcenters nya digitala medarbetare.
  • Dan Milestad deltog i paneldebatten och pratade kring Framtidens kundservice och det blev flera intressanta diskussioner. ”Våga agera och avdramatisera införandet av en digital medarbetare” är något som lyftes fram.  Det är även viktigt att ”Förstå kundens behov och snabbt när du ska implementera ny teknik”.

För oss på Softronic är det självklart viktigt att alltid ha koll på de senaste trenderna och fundera över våra kunders utmaningar för att kunna erbjuda kundservice i världsklass.

Emil på konferens

Flyer för konferens

konferens folk på scen samtalar

Ny på jobbet

Kontakt

Vill du veta mer om hur Softronic kan hjälpa dig med att implementera ”Conversational AI” eller att automatisera era processer med RPA, kontakta:

Dan Milestad (Conversational AI)
Telefon: 070-691 44 97
E-post: dan.milestad@softronic.se

Vårt AI-team har tillsammans mer än 30 års erfarenhet av att införa ”Conversational AI” /chatbottar i olika branscher. Våra projektleveranser resulterar snabbt i hög verksamhetsnytta och förbättrad kundupplevelse:

  • 80 % av alla användare får den hjälp de behöver via chatten
  • 92 % tycker att de får ett trevligt bemötande
  • 98 % träffsäkerhet i chattsvaren

Emil Bengtsson (RPA)
Telefon: 070-881 30 92
E-post: emil.bengtsson@softronic.se