Hur använder vi chatlösningar bäst för att interagera med invånarna – och kan kanalen vara ett sätt att lära sig mer om vilka frågor som engagerar medborgarna? Tillsammans med Innocode diskuterar vi olika frågeställningar kopplat till invånardialog.
Innehåll
- Hur får kommunen och invånarna en riktig nytta av en chatbot på siten eller i kommunappen?
- Hur kan man optimera användarnyttan – på båda sidor?
- Hur kan analyser av inkommande ärenden i chatten hjälpa kommunen att få insikt om vad vad som är viktigt för invånarna – vad funderar de på och oroar sig över?
- Kan och bör dessa insikter användas proaktivt i kommunikationsarbetet?
- Chatbot eller live chat – pros & cons
- Statistik, resultat och lärdomar från offentlig sektor – kommunerna och Skatteverkets bot “Skatti”.
- Erfarenheter från e-handel och privat näringsliv – kan kommunerna lära sig något i hur man hanterar kundärenden och kunddialog?
- Chatbot i kombination med en effektiv pushkanal till invånarna – vad vill man uppnå, och vilka resultat ser man?
Tid och plats:
Torsdagen den 28 april kl. 10:00-10:45.
Digitalt
I panelen
Fanny Lindström – Gruppchef Kontaktcenter, Södertälje kommun
Dan Milestad – specialist Conversational AI, Softronic AB
Tomas Falk, produktchef Invånarappen. Innocode Sverige