Att introducera teknik såsom botar och RPA i verksamheten behöver inte vara resurskrävande och kostsamt, men hur ersätter tekniken människor på riktigt och vad kommer krävas av människorna som är kvar?
Softronics Emil Bengtsson och Dan Milestad deltar som gästföreläsare på Baronas frukostseminarium som äger rum torsdagen den 26 mars med temat: Hybrid Tech – Hur samverkan mellan teknologi och människa skapar framtidens kundservice.
Under seminariet kommer du få ta del av:
Hur RPA och bot-teknik kan användas i syfte att effektivisera kundservice och hur tekniken löst verksamhetsproblem samt bidragit till kostnadsbesparingar.
Du kommer få tips på hur du introducerar teknik som en naturlig del i kundservice samt konkreta exempel från två av Baronas projekt:
- Baronas RPA-projekt som bidragit med en kostnadsbesparing hos uppdragsgivaren på 2,3 miljoner
- Baronas och Softronics gemensamma Proof of Concept med en RPA-integrerad chatbot som skapar en självbetjäningslösning där boten på ett säkert sätt identifierar kund och utför transaktioner
Dan Milestad kommer att berätta om hur chatboten Skatti avlastat Skatteverket:
- 42% av de som chattar med Skatteverket chattar utanför normal kontorstid
- 92% upplever bemötandet som trevligt
- 75% behöver inte kontakta Skatteverket på annat sätt
Tid och plats:
Torsdagen den 26 mars, klockan 08.00 – 09.30. Frukosten serveras från klockan 08.00 och föreläsningen börjar 08.30.
Plats: Hos Barona, Svetsarvägen 8, Solna Business Park
Evenemanget är kostnadsfritt.
Anmälan
Anmäl dig till eventet här!
Om föreläsarna:
Ken Persson arbetar som IT-Chef på Barona och ansvarar för företagets utveckling av nya IT-tjänster inom kundservice. Ken har gedigen bakgrund inom affärsutveckling och IT, senaste 20 åren inom kundserviceoutsourcing, där hans strategiska affärsfokus ständigt utvecklar kundsamarbeten.
Emil Bengtsson, Softronic har jobbat med verksamhetsnära IT leveranser under 20 år (de senaste 13 åren på Softronic AB). Emil brinner för att hitta lösningar som förenklar och effektiviserar för samtliga involverade aktörer i IT leveransen. På senare tid har det handlat mycket om att automatisera tidsödande IT processer med hjälp av RPA tekniken.
Dan Milestad, Softronic har under de senaste 5 åren arbetat med att sälja och leverera smarta chatbotlösningar. Under dessa 5 år har vi nog gjort alla misstag man kan tänka sig och lärt oss massor tack vare det. Idag kan vi med säkerhet leverera chatbotar med garanterad hög kvalitet som skapar verklig kundnytta.
”Använd teknik på rätt sätt så dina medarbetare slipper känna sig som robotar”