Webinar 18 nov: Förenklad leveranslogistik i Business Central

Events | Publiceringsdatum: 2 nov 2020

Event detaljer:

När: 18 november 2020 10:00

Softronic och LogTrade bjuder in dig till ett webinar, onsdagen den 18 november, som riktar sig till dig som är användare av Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidigare NAV) och som vill automatisera er transportadministration och kunna hantera alla delar inifrån ert affärssystem. LogTrade passar alla transportbehov – från några enstaka till tusentals sändningar per dag och oavsett om ni jobbar med B2B eller B2C.

logtrade webinar

Tid och plats:

Onsdagen den 18 november, kl. 10:00-11:00
Digitalt. Länk erhålls dagen innan webinariet.
Du anmäler dig på formuläret nedan!

Innehåll:

För er som skickar gods finns LogTrade Connect, en lättanvänd lösning inbyggd i Business Central. Oavsett vilken modul ni i dagsläget arbetar med för godsadministration eller vilka transportörer ni använder så ger LogTrade Connect er stöd i processen. Detta innebär att ni kan välja, beställa och spåra transporter i realtid från ert affärssystem. Ni behöver aldrig logga in i någon annan portal utan sköter allt från Business Central.

Utöver detta grundflöde finns det många fler funktioner som ger er ett mervärde i Business Central i form av utökat affärs- och verksamhetsstöd. Under webinaret kommer ni bli visade hur detta fungerar rent praktiskt.

Några av de funktioner som vi kommer titta närmre på är:

  • Transportkostnader
    Oavsett om ni vidarefakturerar ni fraktkostnaden till era kunder eller bara intresserade av hur ni följer upp era fraktkostnader så tillhandahåller LogTrades lösning den information ni behöver.
  • Avisering
    Utöver vanlig e-postavisering till kund om att godset är på väg kan LogTrade också skapa notiser vid olika händelser eller icke-händelser, tex att utkörning pågår, att godset levererats eller att godset inte hämtats ut hos ombudet etc. Självklart med er egen företagsprofil och logga.
  • Uppföljning
    Har godset kommit fram till kunden i rätt tid? Utifrån transportörens eller egna tidtabeller kan ni filtrera fram sändningar som borde varit framme och på så vis kan ni vara proaktiva mot era kunder. Allt för en bättre kundupplevelse.

Om föreläsaren

Marcus Wigren har över 20 års erfarenhet av IT-branschen varav mer än 15 år inom transportadministration och besitter gedigen kunskap inom området. Sedan 2012 arbetar Marcus på LogTrade Technology AB som Partner Manager och hjälper partners som Softronic att leverera marknadens vassaste TA-system.

 

Anmälan

Varmt välkommen på webinar med Softronic och Logtrade!

Kontakt