SAAS-lösningar
SaaS-lösningar erbjuder skalbarhet, tillgänglighet, säkerhet och automatiska uppdateringar utan behov av stora investeringar eller driftansvar. De implementeras snabbt och löser standardiserade processutmaningar via en abonnemangsbaserad betalmodell som anpassar priset dynamiskt.
- En SaaS-lösning erbjuder många fördelar, framför allt skalbarhet, tillgänglighet, säkerhet och automatiska uppdateringar.
- Det kräver inga stora investeringskostnader och har en snabb implementationstid. Du slipper även tänka på drift.
- Softronics SaaS-tjänster löser ett antal standardiserade processer som många har utmaningar med.
- SaaS är en abonnemangsbaserad betalmodell som skalar priset dynamiskt.
- Utvecklingen av tjänst drivs av den community som använder tjänsten, men kan också inkludera kundunik tilläggsutveckling.
Softronic erbjuder flera SAAS-lösningar bland annat:
Atlassian som tjänst
Behöver ni hjälp med att effektivisera verksamheten? Då är Atlassians applikationer rätt för er! Behoven av att bättre kunna planera, prioritera, genomföra och följa upp aktiviteter ökar.
Många verksamheter lider av att inte ha ett användarvänligt system som stöttar dagens processer. Det saknas möjlighet att bygga vidare på systemet vartefter verksamhetens krav förändras, vilket blir en begränsning för många företag att effektivisera och växa.
Med hjälp av Atlassians applikationssvit kan vi erbjuda en mängd bra verktyg som hjälper team och företag att arbeta effektivt.
Vi ser till att Jira Software, Jira Service Management, Confluence fungerar som rätt stöd för er, så att ni kan fokusera på er affär.
CM1 för att motverka penningtvätt
CM1 är Nordens marknadsledande AML- system för att motverka penningtvätt. Tjänsten innehåller verktyg och processtöd för att efterleva krav om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism.
CM1 hanterar effektivt och lätthanterligt kundkännedomsprocesser och transaktionsmonitorering samt kontroller mot PEP och sanktionslistor.
Genom CM1 får du:
- Effektivare AML-arbete
- Riskbedömning av kunder
- Löpande transaktionsövervakning, regelkonfigurering, klassificering och rapportering.
- Uppnår regelefterlevnad
Charity – för insamlings- och välgörenhetsorganisationer
Ett skräddarsytt system för insamlingsverksamhet. Softronic Charity är en kraftfull helhetslösning för exempelvis insamlings- och välgörenhetsorganisationer som behöver hantera gåvor, kampanjer och relationer med givare. Genom att Softronic Charity ger en god överblick över verksamheten och en smidig administration, kan kunden fokusera mer på huvuduppgiften – locka nya givare och att utveckla relationen med befintliga givare.
Softronic Charity föddes ur insamlingsorganisationernas behov att utveckla relationen till givarna och ha ett användarvänligt system för den tidskrävande administrationen. Systemet är en helhetslösning som ger insamlingsorganisationer stora möjligheter att arbeta med givare samt att öka antalet gåvor och höja snittgåvorna.
Softronic Pay – hållbara betalningar
Softronic erbjuder tjänsten Softronic Pay, Hållbara betalningar. Tjänsten bygger på de betalningstjänster som Getswish AB erbjuder och Softronic är Technical Supplier till Getswish.
Tjänsten Softronic Pay är en paketering av tre olika betallösningar från Swish – enstaka betalningar, utbetalningar och återkommande betalningar som just nu rullas ut och möjliggör återkommande och automatiska betalningar direkt i Swish-appen.
Betaltjänsten är:
- enkel att ta emot utbetalningar via Swish
- unik då Softronic kan erbjuda som option förbättrad kundkännedom och sanktionskontroll samt möjlighet till samverkan med Utbetalningsmyndigheten. Optionen ger reducerad riskexponering som organisationen är utsatt för.
- enkel och kostnadseffektiv att införa
- lätt för medlemmar och givare att sköta
MRM – en SaaS-lösning för effektiv medlemshantering
Softronics MRM: Framtidens Medlemshanteringssystem
Förändringarna på marknaden gör att organisationer måste bli bättre på att möta medlemmarna på deras villkor: att kommunicera relevant service och tjänster i kanaler som passar just dem. Ett modernt medlemssystem behöver stötta dessa krav och samtidigt vara i fas med den digitala utvecklingen i omvärlden.
MRM: En Komplett Lösning för Medlemshantering
I nära samarbete med våra kunder har Softronic byggt upp en djup verksamhetsförståelse och skapat en effektiv produkt för medlemshantering – MRM (Member Relationship Management). En av de främsta styrkorna med MRM är att produkten har utvecklats och optimerats över tid med hjälp av en stor skara användare. Detta säkerställer hög effektivitet i de mest centrala processerna, till exempel avgifts- och ärendehanteringen, och ger en stabil grund för fortsatt tillväxt utan att medföra höga kostnader för underhåll, uppgraderingar och utveckling.
MRM reskontra
MRM Reskontra är Softronics egenutvecklade reskontrasystem för medlemsorganisationer, där huvudfokus har legat på stöd för fackförbund och a-kassor. Används idag av sex a-kassor, åtta fackförbund och en intresseorganisation som sammanlagt hanterar omkring 2,5 miljoner medlemmar.
MRM Reskontra är idag fullt integrerat med medlemssystemet MRM, som är baserat på Dynamics CRM. Reskontrafunktionerna är tekniskt sett en från CRM delen av MRM fristående komponent men är ur användarsynvinkel helt integrerad i användargränssnittet för CRM. Även andra CRM-baserade medlemssystem har med framgång integrerat mot MRM Reskontra.
MMS medlemssystem
Maximera er framgång med vårt kraftfulla medlemssystem – utvecklat i samarbete med Microsoft på Dynamics 365 & Power Platform.
Som medlemssystemleverantör erbjuder vi lösningar som hjälper företag att övervinna utmaningar som separata system, föråldrad IT och kompetensbrist. Genom vårt nära samarbete med Microsoft kopplar vi er strategi till konkreta resultat, och ser till att verksamheten fungerar effektivt och hållbart med hjälp av beprövade plattformar.